Om föreningen

Föreningens fastigheter, Kvarngärdet 7:4, 9:8, 60:1 och 61:1, består av 200  lägenheter med en total bostadsyta på 13 845
kvadratmeter.

Föreningen färdigställdes 1984. Samtliga lägenheter är upplåtna med bostadsrätt.

Lägenhetsfördelningen är
2 rum och kök  132 st
3 rum och kök    38 st
4 rum och kök    13 st
5 rum  och kök   17 st

Parkeringsplatser

Vi har 140 parkeringsplatser varav ca 30 är med motorvärmare och 20 med laddning för elbilar. 110 platser i södra delen av föreningen och 30 platser i norra delen, men bara en kö. Parkeringskön hanteras av vår vicevärd. Frågor om kön ställs direkt till vicevärden.

Vi har 10 besöksparkeringsplatser på södra sidan, plats 1-10. De platserna hanteras av Parkia, som hyr dessa platser av oss och ansvarar för parkeringsavgifter och parkeringsbot. Alla lägenheter får särskilda boendeparkeringstillstånd att sättas synligt i bilen, vilket medger boandepriser på besöksparkeringsplatserna. De ger inte tillstånd att parkera på andra platser eller i området. All parkering mer än 10 minuter på området vid husen är förbjudet. Detta av säkerhetskäl och tillgänglighetskäl för medlemmar, hanterverkare och leverantörer av olika slag.

Debitering av elförbrukning och elavtal

Föreningen tecknar avtal för alla medlemmar och har individuell elavläsning. Utdebitering av elförbrukningen sker via vår förvaltare Boservice i samband med månadsavgiftsaviseringen. Se mer information nedan i wordfil.

Här hittar du oss på Google maps

Infotavla med husnummer