Tele2

Vår förening har ett gruppavtal med Tele2/Com för TV och bredband. Det gäller grundutbud tv och 250/250 Bredband. Det är det sk ComHemuttaget med router som nyttjas för detta. Kontakta Tele2 om router saknas eller om den inte fungerar.

Observera att ip-telefoni inte längre ingår i gruppavtalet, men det går att teckna för den som vill kopplat till gruppavtalet.

Extra tjänster (tex kanaler och högre hastighet på bredband kan du beställa direkt av Tele2, mot egen betalning)

Fiber?

Föreningen har dragit in fiber men varje medlem tecknar eget avtal utifrån sitt behov, dvs om behovet överstiger det som erbjuds i medlemsavgiften. Varje lägenhet är utrustad med en fibermottagare för detta. Kontakta GlobalConnect (f. Ip-only) för detta.

För support:

Kontakta Tele2 på 90 222 eller gå in på Tele 2s hemsida

https://www.tele2.se/kundservice/kontakt/fast-bredband/teknisk-support

Logga in på Tele2 digitalt: Observera att du som kan logga in på Tele2.se genom att logga in som privatkund.

Där ser du dina avtal och fakturor (om du beställt extra tjänster).

 

Om hastighet - Bredband:

Se https://www.bredbandsval.se/blogg/vilken-hastighet-behoever-jag-foer-mit... om du vill se lite mer om olika hastigheter och vad du kan förvänta dig av det vi har som ingår i medlemsavgiften. Vi ligger på en hastighet som alltså ska klara det mesta ett hushåll normalt behöver.