Felanmälan
Felanmälan gör du till vår förvaltare HSB (Boservice) på: https://www.hsb.se/uppsala/om-hsb/kontakt/felanmalan-uppsala2/
Du kan också göra felanmälan direkt till HSBs ordermottagning 018-18 00 00 under normal arbetstid. Vid akuta fel kontaktas HSB på 018-243090. Under jourtid omdirigeras samtalet till SOS Alarm. Tänk på att endast anlita SOS alarm vid akuta skador ex. vattenläcka som måste åtgärdas omedelbart.
Du kan också göra felanmälan direkt på din inloggning hos HSB på mitthsb.hsb.se. Där kan du också följa ditt ärende.
Notera att en felanmälan är en beställning till HSB för att avhjälpa felet. I de fall felet bedöms falla under medlemmens underhållsansvar kommer medlemmen faktureras för felets avhjälpning.
Störningsjouren anlitar du endast i akuta fall om du blir störd av en granne. I första hand tar du hjälp av vår vicevärd. Naturligtvis är det bäst att prata direkt med din granne innan anmälan görs.
Du når störningsjouren hos Cequred på tel. 018-44 44 838.